Pages

Monday 24 October 2011

XPDC Gunung Stong Part 1

Salam semua......pertama skali terima kasih kepada pembaca blog aku ni yer....entry kali ni aku nak post kan gambar2 trip aku ke gunung stong.....xpdc ni boleh dikatakan agak mencabar jugak la...hehe...kalau tak silap awal tahun lepas aku pegi....terdiri daripada lebih dari 20 orang peserta.. selama 3 hari 2 malam.. xpdc untuk menawan puncak gunung mengambil masa 2 jam perjalanan naik dan 1 jam perjalanan turun...laluan yang agak licin ditambah dengan hujan lebat sepanjang pendakian kami....
Perjalanan menuju ke kaki gunung



Peserta terdiri daripada pelajar2 dari ASTONIAN dan aku sebagai fasilitator diorang jer...di sana terdapat pelbagai xtvt...nnt tgk gambar seterusnya...

Zoom In ++
Pondok rehat, tempat rehat sebelom pendakian



Pemandangan dari bawah, puncak gunung stong



Sebelom pendakian bermula, peserta akan diberikan penerangan dan khidmat nasihat oleh kami sebagai fasilitator...


Sesi taklimat oleh fasilitator 


Di pertengahan pendakian, terdapat satu lagi pondok rehat...kami berhenti berehat dan berteduh dari hujan....sejuk woooo....



Fasilitator2 


Lebih kurang 2 jam perjalanan mendaki gunung...akhirnya kami sampai ke post terakhir....jeng..jeng...jeng

Senyum kepenatan dan gembira

Merentasi sungai yang sangat mencabar......



Air terjun yang berdekatan dengan sungai yang kami rentasi ....

Air terjun 

Tapak perkhemahan telah disediakan oleh pihak renjer ...


Banyak lagi aktiviti2 yang kami lakukan.....nak lagi gambar2 xpdc kami...nanti pada entry Part 2 plak....ada kejer nak buat....hehe...ok bai




No comments: