Wednesday, 8 August 2012

Mr Mama

Assalamualaikum ...salam pembuka bicara...dan salam ramadhan

Aloha......lamanye aku xupdate blog ni, bukan apa...lately bz sesangat.......semenjak dua menjak ni aku dah tukar status mr mama daaaaa...hehe, jangan pandang aku sebelah mata ok.........

Kalau aku nk cerita pasal status aku ni panjang lebar la cerita nya.....xyah citer la kan, cukup korang tahu aku ni mr mama,....tp bukan full time la....hehe....



Tugas Mr Mama:

1. Pagi2 lagi bangun buat susu si kembar
2. Tukar pampers kalau dah basah
3. Mandi2 siap utk p kejer
4. Siap2 baby2 utk di hantar ke nursery...
5. Balik kejer amik baby kt nursery
6. Sampai umah suap nasik, bg minum susu...mandikan diorang
7. Kalau lambat lg nk tdo...kena main2 dlu ngan diorang
8. Bila dah nampak ngantuk...tdo kn baby2 pastu aku tertido skali...
9. Malam nye plak..main2 ngan diorang sampai la diorang ada tanda2 nk tdo...
10. Tengah malam jd hantu raya sebab kena berjaga (kadang2 je la..)


Banyak tak tugasnya? hehehe....mula2 memang aku xbiasa...tp dah lama lama terbiasa dengan sendiri...mesti korang pelik...nape siang malam aku jaga anak2 aku ek??? tadaaaaaaaaaa.........

Jawapannya bini aku bertugas luar dari negeri kelantan....so duk asing2, dia kat KLANG aku kat KELANTAN,, bunyi dah hampir sama tu....so dia akan balik skali seminggu atau 2 minggu skali...


Entah bila kami akan berjauhan...Tuhan saje yg tahu....