Pages

Wednesday 3 October 2012

Borang BR1M 2.0

Assalamualaikum wbt...

Pembuka bicara yang sekian lama aku tidak nukil kan....

Minggu lepas pada hari jumaat 28.09.2012 jam 3.55 ptg. YAB Dato' Sri PM kita dah umumkan Bajet 2013. Alhamdulillah pelbagai pihak mendapat manfaat dari pengumuman bajet tersebut...tetapi masih ada segelintir pihak yang tidak berpuas hati. Apakan daya kita untuk menerima atau membantah sesuatu perkara yang tidak di ingini...

Pada pendapat aku..kita sebagai rakyat hanya mampu melihat dan menuruti segala yang pemimpin kita buat utk kita...kalau lah kita dengan sikap lama kita...makan perubahan takkan berlaku...hanya golongan-golongan yang lakukan perubahan saje akan menikmati nya.

Ok...ok...berbalik kepada isu kita plak....berkenaan dengan BR1M 2.0...kepada yang layak dan memenuhi kriteria yang disebut oleh PM boleh mula mengisi borang pada bulan November 2012 ini di laman web MOF. Suka aku nak jelas kan syarat-syarat(tambahan) untuk BR1M 2.0 ni:

1. Pendapatan KETUA isi rumah RM3,000 ke bawah( kepada yang telah menerima BR1M terdahulu tidak perlu memohon utk kali ke dua.) akan menerima RM500.
Kepada yang tidak memohon utk BR1M 1.0 boleh memohon.

2. BR1M 2.0 diperluaskan kepada individu bujang yang berumur 21 tahun ke atas yang berpendapatan RM2,000 ke bawah, akan menerima sebanyak RM 250. (Kecuali Mahasiswa/mahsiswi yang masih belajar).


Di harap manfaat ini akan dapat digunakan oleh semua rakyat MALAYSIA.

Terima kasih


No comments: